• Školský špeciálny pedagóg

         

        Na našej Evanjelickej cirkevnej základnej škole  pôsobí Mgr. Simona Zgolová

        Nájdete ju :  trieda 1.A

        Kontakt: 5saimonka10@gmail.com

        Konzultačné hodiny:  pondelok 15:00- 16:00 hod.

        Pravidelný pracovný čas : od 13:30 (pondelok do16:30, utorok  15:30, streda až piatok do 15:00)

        Čo je náplňou práce školského špeciálneho pedagóga?

        Hlavnou náplňou práce školského špeciálneho pedagóga je priama práca so žiakmi,ktorí majú špeciálne  výchovno vzdelávacie potreby ŠVVP

        (ŠVVP:  žiaci s poruchami učenia, žiaci s NKS, žiaci zo sociálne znevýhodneného prostredia, žiaci s PAS, žiaci s poruchou aktivity a pozornosti, žiaci s mentálnym postihnutím.....)

        •  poskytnutie individuálnych či skupinových špeciálno-pedagogických intervencií
        • tvorba a aktualizácia Individuálnych výchovno vzdelávacích plánov (žiaci s diagnózou)
        • spolupráca s odbornými lekármi - (neurologia, pedopsychiatria.......)
        • spolupráca s centrami psychologických a špeciálno-pedagogických služieb
           (školský špeciálny pedagóg je sprostredkovateľom medzi školou a CPP  a zabezpečuje súhlas poradenského zariadenia s inklúziou konkrétneho žiaka)
        •  poradenstvo , spolupráca a  pomoc pre  triednych   učiteľov, asistentov  pri vzdelávaní žiakov so ŠVVP.
        • odporučenie rodičom diagnostikovať a  rediagnostikovať žiakov
        • žiadosti na depistážne vyšetrenia
        • riešenie problémov žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami,
        • zabezpečenie pomôcok  deťom so ŠVVP
        • pozorovanie na vyučovaní s cieľom bližšie spoznať triedu, jednotlivých žiakov,
        • účasť na zápise nových prvákov
        • konzultácia a spolupráca s rodičmi,
        • zakladanie, vedenie, triedenie a aktualizácia dokumentácie k jednotlivým žiakom so špeciálnymi výchovno–vzdelávacími potrebami.

        Ako pracuje školský špeciálny pedagóg?

        Školský špeciálny pedagóg pracuje so žiakmi:

        a)   individuálne – individuálna špeciálnopedagogická reedukácia je zameraná na zmiernenie negatívneho vplyvu poruchy alebo postihnutia na vzdelávacie výsledky. Reedukačné hodiny u každého žiaka sú prispôsobené výsledkom psychologickej a špeciálnopedagogickej diagnostiky, to znamená, že sú zamerané na tie oblasti, v ktorých majú títo žiaci deficity: technika čítania, porozumenie čítaného textu, postrehovanie, rozvoj sluchového a zrakového vnímania, pravo-ľavej a priestorovej orientácie, rozvoj slovnej zásoby a jazykového citu, rozvoj jemnej motoriky a grafomotoriky, rozvoj predčíselných a číselných predstáv, základných matematických operácií a pod. Každý žiak vo frekvencií 1-2 krát týždenne

        b)   skupinovo –  1-2 krát týždenne (berie si 2-4 žiakov)

        • pri práci využíva odbornú literatúru, pracovné listy, špeciálne hry a cvičenia, špeciálne pomôcky vyvinuté pre pomoc deťom s poruchou učenia a edukačné počítačové programy taktiež pomôcky zamerané  na precvičenie jemnej, hrubej motoriky, na rozvoj slovnej zásoby, pozornosti a reedukáciu vývinových porúch učenia.

        - dodržiava  zásady špeciálno-pedagogickej intervencie.


        Dôležitú úlohu špeciálno-pedagogickej intervencie tvoria aj rozhovory so žiakom, ktoré majú posilniť vzťah špeciálneho pedagóga a žiaka na základe dôvery, stimulovať aktivitu a snahu dieťaťa  a súčasne ho motivovať do ďalšej práce..

         

        „Školský špeciálny pedagóg je na základnej škole pre žiakov preto, aby sa žiakom (i rodičom) účinne pomohlo  a  tak sa im úspešne učilo, dobre sa v škole cítili, zažívali úspech v kolektíve žiakov, prežívali radosť zo školskej  práce a tak z nich vyrástli zdravé a harmonické osobnosti . . .“

  • Fotogaléria

      zatiaľ žiadne údaje